Autor: 021.rs

Novi Sad
09.02.2023.
09:03 > 09:03
Osoba za koju se sumnja da je bila u situaciji beskućništva preminula je jutros na Trifkovićevom trgu, u centru Novog Sada.
  • penzioner

    11.02.2023 12:24
    pijanice
    Bio sam dosta mladu vreme Tita.Vece sreda posle zavrsene smene komsija i ja naidjemo na coveka kako lezi u snegu,kako tada bilo je retkost imati telefon pa smo otisli u stanicu milicije da prijavimo.Izlozeni smo bukvalno ,,torturi,, od strane dezurnih policijskih sluzbenika sa pitanjem o licnim podacima i zasto smo bas tuda prolazili na putu prema svojoj kuci.Zadrzani smo tada do iza ponoci a da niko nije otisao na lice mesta a o hitnoj ni traga ni glasa jer su tada drgovi policajci ,,konstatovali da je doticni obican pijanac sa sremackim opancima i vunenim carapama. tada me je komsija posavetovao da i ono sto vidim da ga ,,ne vidim,,Svaka cast novosadjanima koji su zvali policiju ali...
  • TBL

    11.02.2023 09:43
    @Zemlja čudesa
    Istinu pišete, sve je bilo tako. Tada su postojali svi elementi države, institucije su radile, postojala je nada. A sad...
  • Ja

    11.02.2023 02:13
    Ovo
    Ovo je pretuzno...
  • Piki Liman dva

    10.02.2023 16:16
    Srbija je jadna
    Imam pedeset i jednu godinu i dobro se secam kako se zivelo osamdesetih, nisu nam cvetale ruze ali situacija u zemlji je bila solidna, mnogo bolja nego danas po svim pitanjima. Onima koji nas uveravaju da je sada bolje kazem da verujem svojim ocima a ne njima i njihovom izvrtanju cinjenica. Ovu srbiju (namerno malo slovo) ja zovem "teritorija" jer to nije drzava, drzava ima zakone, ustav i institucije, srbija nema nista od toga.
  • Ajme Nama

    10.02.2023 15:11
    @ /
    / 10.02.2023 • 14:19 /
    "- u socijalizmu nije smelo da se vidi da ima sirotinje.
    - kontejneri nisu postojali pa stoga nije moglo da se kopa po njima
    - sta su onda cergari? njih je bilo u socijalizmu a sada ih nema"
    - Pojam sirotinja onda i sad nije isti. Onda sirotinja nije bila gladna.
    - Postojale su kante, kao i sad, samo je u njima bilo više nego sad, a nije se "rudarilo" po njima.
    -Postojali su, a postoje i sad.
  • Anonimus maximus

    10.02.2023 14:31
    Klupa
    Tragedija ovog naroda je velika i neizbežna!
  • /

    10.02.2023 14:19
    /
    u socijalizmu nije smelo da se vidi da ima sirotinje.
    kontejneri nisu postojali pa stoga nije moglo da se kopa po njima

    sta su onda cergari?
    njih je bilo u socijalizmu a sada ih nema
  • Ajme Nama

    10.02.2023 13:47
    Za one koji nisu živeli u YU "tamnici naroda" a laprdaju, činjenice
    - tada se nije "kopalo" po kontejnerima, pogotovo ne penzioneri
    - po izveštaju UN 1971 god. jedina država na svetu koja nije imala gladnih je baš ta "komunistička" YU
    - to nije bila komunistička država (iako su vlast bili komunisti) nego je bio socijalizam (samoupravni)
    Ako imate vremena i volje, a znam da nemate čim tako pišete, proverite statističke podatke, uporedite kvalitet života u svim oblastima, politike/višestranačja. 'ebalo nas višestranačje.
  • Kaskader

    10.02.2023 13:45
    Tuga
    Treba spomenuti,da je pokojni preminuo dvadesetak metara od policijskog punkta, gde stoje svaku noć.
    A komunalna tuda prođe deset puta za smenu.
    I vi očekujete odgovornost građana!!!
    Žalosno neka počiva u miru.
  • Neko

    10.02.2023 13:34
    @Neko drugi
    Ne, niste u pravu.To i jeste problem upravo ovo što ste napisali. Ne treba se neobazirati, proći i ne učiniti ništa. Time ćete vi izbeći "neprijatnost" ali gde je onda humanost???!Zamislite da li biste isto tako postupili i da je neko Vama bližnji u pitanju??? Govorim o tome kakva je svest ljudi,da nisu upućeni kako treba pozvati hitnu pomoć, šta treba reći, ili kako odgovoriti na postavljena pitanja od strane operatera jer ih ni oni ne postavljaju verovatno uzaludno već sa određenim ciljem. Žao mi je što imate takav stav prema toj službi, uvek je hitna kriva zbog nečega, najlakše je po njoj napasti. A gde je odgovornost i svest nas kao građana pre toga, da li smo mogli da uradimo nešto pre nego što smo pozvali tu službu,od koje očekujemo da su svemogući?? Rećiću vam samo da je mnogo veća kultura ljudi na selu, tamo se hitna mnogo manje poziva iako se i zove zove se sa opravdanim razlogom. Ovde se ista poziva za sve i svašta, a kada se pozove ne ume ni da se jasno objasni problem pa onda drvlje i kamenje na operatere jer oni su krivi a ne mi koji neznamo da postupimo kako treba.
  • Neko drugi

    10.02.2023 12:59
    @Neko
    Nadam se da razumete da ovim zaista nista drugo ne postizete osim da nas uverite da treba samo da prodjemo i ne obaziremo se... A hitna pomoc kao takva neka se ukine jer ne sluzi odavno onome sto joj je svrha (ne zalazeci u opravdanost istog).
  • Neko

    10.02.2023 12:04
    Treba znati @Sugradjanka
    Pozdravljam humanost osobe koja je pozvala hitnu. Ali je važno znati neke stvari pre pozivanja iste. Dužni ste da osobi zbog koje zovete priđete, vidite da li je svestna, dozovete je, prodrmate za rame..."da li ste dobro, da li me čujete, treba li vam pomoć".Zasto sve ovo?? Zato sto time dajete korisne informacije operateru sa kojim cete pricati, skracujete vreme razgovora sa istim, on na osnovu tih informacija procenjuje hitnost poziva. Nije dovoljno samo pozvati hitnu i reci tamo neko lezi na klupi, ne znam da li dise, ja sam otisao, nisam vise tamo. Zato vam onda razgovor sa operaterom deluje neprijatan,jer vam onda sve oni to moraju reci, a svaki razgovor se snima, i odgovornost je svih nas ponaosob.Takodje ste duzni da pored iste te osobe ostanete dok ne dodje stručan tim, i da ako znate i pruzite prvu pomoc.Često su to alkoholisane osobe, agresivne i neprijatne prema ekipi koja je dosla da pomogne, a vi ste za tu osobu pozvali, pa ste i svedok takvih situacija i to na javnom mestu.
  • Zemlja čudesa

    10.02.2023 08:54
    Stara Država
    Imam dovoljno godina da pamtim kako je nekada bilo, u vreme kada smo živeli u Državi. Bilo je beskućnika tu i tamo, sporadično su se mogli videti i to uglavnom u centru, oko Dunavskog parka. Žicali su se za siću i cigarete, klopa im nije bila neki problem. Zimi, kada su bili minusi, policija ih je tovarila u maricu i privodila da ne bi umirali na ulici. Još ih pošalju kod sudije za prekršaje koji im odredi par dana zatvora zbog skitničenja i prosjačenja pa imaju smeštaj i klopu o državnom trošku. Sada mogu jedino da crkavaju na ulici, panduri bi ih samo preskočili.
  • vlad

    10.02.2023 07:47
    Titovo vreme
    Samo pogledajte filmove Želimira Žilnika:
    "Nezaposleni ljudi" 1968
    "Crni film" 1971
  • oldtimer

    10.02.2023 06:20
    Laž ne može da opstane
    @ Онисим
    Pola života sam proveo u Titovoj Jugoslaviji i tvrdim da umiranja od gladi tada nije bilo. Ne znam odakle vama takvi podaci, ali oni nisu istiniti. Gladnih je verovatno bilo tu i tamo, ali svakako ne u velikim brojevima. Čemu izvrtanje činjenica? Jugoslavija je bila uređena država. Današnja Srbija je karikatura države i ne može da stane ni na senku bivše SFRJ. Znam da je danas popularno da se pljuje po komunjarama i da se laže o prošlim danima, ali to ne može da prikrije činjenicu da je danas neuporedivo lošije stanje uz sve Sokole i Beograde na vodi.
  • Miodrag

    10.02.2023 02:08
    @Vidoja
    Nije istina! Bilo je beskucnika u Titovo zlatno foba, samo se o tome nije smelo javno pricati? Pogledaj filmove tzv"crnog talasa" kada su neki autori odlucili da progovore istinu o tome kako stvarno zivi narod, pa su filmovi bili "bunkrrisani" decenijama! Ne lupetaj bajke!
  • Ovosadski

    09.02.2023 19:29
    @Čika Steva
    Nije njeno da oživljava bilo koga, naročito ako nije stručno osposobljena za to. Zna se čiji je posao da izađe na teren, reaguje i sve ostalo po proceduri. Ne zamenjuj teze i ne napadaj ženu. Kao građanka je svoju dužnost obavila. Takve osobe često ne žele pomoć, nemalo puta su i agresivna kad neko želi da im pomogne, da ne pričamo koliko običan čovek pojma nema u tim momenta kako da pomogne ako nije obučen. U zemlji apsurda u takvoj situaciji možeš vrlo lako postati krivac za nestručno pružanje pomoći, svedok smrti i da ne nabrajam šta sve a pristupio si iz najbolje namere.
  • Bebana

    09.02.2023 18:25
    Beskućnik
    Oduvek je bilo i biće,beskućnika,neradnike,kockockara i prevaranata.Žive od danas do sutra.Nekima je sticaj okolnosti uništio život.Više je onih što sami sebe uvale u poroke(alkohol,droga...nerad i lenjost vode u ponor)!!!
  • Чика Стева

    09.02.2023 16:01
    За пресвету суграђанку
    Није Вам пало на памет да сте можда могли да спасете цењеног суграђанина тако што сте могли да започнете реанимацију пре доласка хитне помоћи? Требало је само да му приђете, продрмате, видите да не дише и да то кажете оператеру, онда би Вам он све објаснио, јако је лако. Само, проблем је да му се приђе, да му се обрати, да се не дај Боже додирне, најлакше је назвати хитну помоћ и одшетати. То што је он могао да буде у хропцу и да му је била неопходна помоћ тог истог тренутка пресвете суграђане који хитну помоћ зову да оперу своју савест не занима.
  • Онисим

    09.02.2023 15:47
    Немања не лупетај, Драгец не лупетај ја ћу наћи на хиљаде моји вршњака који су били у Титово крвопијско време гладни, и било је на хиљаде и оних што су умирали гладни ја сам свједок.
  • Dragec

    09.02.2023 14:58
    Titovo vreme
    Ja sam iz Titovog vremena. U Titovo vreme ovakvih beskućnuka nije bilo, ali sada je vučićevo vreme. Dobro je da nas i ima živih!
  • Bojan

    09.02.2023 14:50
    @Било па прошло
    Pa ti se prosetaj do CSR pa pitaj portira da ti pokaze gde se nalazi i dali radi prihvatiliste za ta lica, pre nego sto krenes zlonamerno da lupetas nesto sto niti znas niti razumes. Nego tastatura tri sve i svakoga.
  • Biba

    09.02.2023 14:26
    .
    Nema para da se nahrane gladni, da se ugraju promrzli i izlece bolesni jer su sve pare otisle kod onih sto gledaju pornice u skupstini.
  • Skimmer

    09.02.2023 13:32
    Prokleta Rusija i Crkva
    Gde je crkva da pomaze beskucnicima?
  • Sugradjanka

    09.02.2023 13:28
    Odgovor
    Hvala vam na razumevanju.
    Ostavila sam komentar, ne da bih pljunula operatera, vec zato sto mi nikad nije prijatno kad pomislim da zovem neku sluzbu bas zato sto i ocekujem da me otkace. Verujem da se vecina ljudi slicno oseca, ne bez razloga, i da zbog toga cesto okrenemo glavu na drugu stranu.
    Zato mislim da je vazno da se operateri korektno ponasaju, kako bi nam svima bila najnormalnija stvar da pozovemo kada svedocimo necemu sto zahteva reakciju sluzbi, a ne da osecamo nelagodu. I tada mozda i spasimo nekog promrzlog beskucnika.
  • Било па прошло

    09.02.2023 13:17
    Тачно, у доба комунизма није било бескућника по улицама. Можда их ни данас не би било да социјалне службе раде свој посао, не знам шта ради Центар за социјални рад, осим испијања кафе и пребацивања бриге на другог. Знам да сваки дан ти ликови седе на Трифковићевом тргу, али нисам видела да их је неко збринуо, па нека су алкоси, људи су и нису заслужили да живе на улици.
  • ...

    09.02.2023 13:11
    @QQ

    Kako to "ne radimo nista"? Placamo porez, dakle drzavo, funkcionisi.
  • Plaćač poreza

    09.02.2023 13:01
    Država koja svojim stanovnicima otme stan ili kuću i izbaci čitavu porodicu na ulicu zbog neplaćene informatičke. Novi Sad, Vojvodina, Srbija.
  • NemanjaN

    09.02.2023 12:55
    Mene samo zanima...
    Ko su ovi likovi koji stavljaju minuse kad neko konstatuje da se ima novca za nacionalni stadion a nema za bolesnu decu i beskućnike? Kako vi sebe pogledate u ogledalo botovi oni najgori. Počeli ste kao čuvari u logoru,vi samo radite svoj posao... Sram vas bilo! Jedan čovek je umro zbog nebrige ljudi na vlasi. Te iste vlasti koje vi podržavate zarad malo ličnog dobitka. Svašta bi vam napisao ali mi neće pistit komentar.... Nadam se da svako jutro pljunete same sebe u ogledalu.
  • NS

    09.02.2023 12:29
    @Sugrađanka
    Imamo komšiju alkosa koga povremeno zateknemo da leži bez svesti kod lifta, ispred ulaza, na parkingu. Mnogi ga već i preskaču jer to stalno radi. Jednom prilikom sam zvao hitnu da interveniše jer čovek leži bez svesti. Pitali su da li je pijan jer ne pomažu osobama koje to ne žele. Pošto me pitanje zateklo, odgovorio sam da nisam siguran jel pijan i oni su mi prekinuli vezu. Posle 3 minute sam nazvao i rekao da on želi pomoć i tek tada su došli. Ekipa je bila profesionalna, zbrinuli su mu povrede glave i ruke, a on je sutradan nastavio da cirka.
  • @sugradjanka

    09.02.2023 12:18
    Ns
    Koji su to pametnjakovici udarili 3 minusa nasoj sugradjanki koja je pozvala hitnu pomoc. Sta je ona lose uradila da dobije 3 minusa. Boze, pomozi tim ljudima.
  • B

    09.02.2023 12:10
    Sugradjanka
    Potpisujem ovo.
    Skoro smo zvali hitnu zbog coveka koji je lezao na ulici u polumrtvom stanju. Nismo mogli da utvrdimo da li je bolestan ili pijan jer nije progovarao. Operaterka nas je otresla kao krpu i prekinula vezu. Srecom naisla je komunalna policija pa su oni preuzeli brigu o coveku a mi nastavili dalje.
  • QQ

    09.02.2023 11:54
    Interesuje me samo sto svi ovi dezurni dusebriznici ne rade nesto povodom ovih pitanja nego sede i cekaju drzavu nesto da uradi?
  • /

    09.02.2023 11:44
    @Sugradjanka
    Niste jedini koji imaju lose iskustvo sa opeartorima hitne pomoci.
    Ja sam zvao hitnu za coveka koji nije mogao do daha doci, krenuo je u nekakav sok. Da bi mi rekli preko telefona "pozovite za 5 minuta ako mu se stanje ne promeni"
    Covek je umro.
  • Sanja

    09.02.2023 11:29
    Mene nije sramota,većine njih njihov izbor.Leti ih je pon Dunavski park,piju spavaju, vrše nuždu po parku i sve to mora neko drugi za njima da počisti.Secate se one žene ispred skupštine grada,vršila je nuždu ispred i niko joj ništa nije mogao.
  • Joca

    09.02.2023 11:24
    Još novaca za vojsku, još novaca za nacionalni stadion, još novaca za nameštene tendere! NapreDNO!
  • Комша

    09.02.2023 10:57
    Кажу да у НС има и до 15000 празних станова... А суграђани нам умиру на улици од хладноће.
  • Sugradjanka

    09.02.2023 10:48
    Reakcija operatera
    Ja sam zvala da prijavim i mogu reci da je bilo neprijatno iskustvo sa operaterom hitne pomoci.
    Videla sam da covek lezi na klupi na mrazu i bosa noga mu je krvava bila, zbog cega sam i pozvala hitnu pomoc. Operater je bio neprijatan jer nisam proverila je l' covek ziv i sto nisam ostala kraj njega.
    Ja razumem i da oni verovatno imaju cesto pozive za beskucnike koji su onesvesceni od alkohola, ali mislim da to nije nacin da se tretiraju gradjani koji prijave, ionako nemamo kao drustvo naviku da prijavljujemo neke nezeljene pojave sluzbama. Ja samo mogu da kazem da mi nije bilo prijatno iskustvo.
    Sto se tice hitne pomoci na terenu, svaka im cast - brzo su dosli i pokusavali su da ga ozive dugo.
    Tako da samo neka malo porade na stavovima operatera, svima nam je u interesu da i gradjani i sluzbe budu angazovani.
  • Neko

    09.02.2023 10:35
    Je
    Jutros umro od gladi i hladnoće u centru ovoga grada. A nije moralo tako biti. Tuga i sramota svih nas
  • SNS

    09.02.2023 10:33
    BOT
    Važan je nacuonalni stadion drugo nije ništa bitno.
  • Mr.M

    09.02.2023 10:26
    Nemamo pare za lecenje dece i smestaj sirotinje ali imamo za nacionalni stadion,kvazi fudbalere i kosarkase iz afrike,dnevnice poslanika koji na telefonu gledaju pornice i sopinguju...
  • @mr no

    09.02.2023 10:24
    ako je ovo kapitalizam, sta li je onda u engleskoj i americi
  • DD

    09.02.2023 10:22
    Sada je grad kriv jer je neko odlučio da spava na ulici? Izvinite, ali ti ljudi koji borave na tim klupama su alkoholicari i NE ZELE da idu u smestaj u Futogu, sede tu po ceo dan, piju, traže novac i dobacuju prolaznicima. Ponekad trebaju stvari da se kažu onako kakve jesu: svako kroji svoju sudbinu i odgovoran je za svoje postupke i životne izbore.
  • r

    09.02.2023 10:15
    r
    Što društvo postaje siromašnije ,sve manje humanosti.
  • NS

    09.02.2023 10:10
    Tim pre je strašnije što policija bukvalno na 5 metara odatle sedi u kolima i greje se, svako veče, celo veče. Svako normalan bi se osvrnuo i ugledao čoveka koji leži na klupi dok je napolju -6C.
  • Mira

    09.02.2023 10:05
    @Zorndou
    Upravo tako. Znam da u NS postoji prihvatiliste za takve ljude, narocito aktivno u zimskim mesecima, ali veliki problem je to sto oni odbijaju da budu tu a i oni koji po nekad dodju, vrlo brzo napuste taj objekat i vrate se na ulicu. Trebalo bi da grad uradi nesto i po tom pitanju ( resocijalizacija ) a ne da se sve svodi na smestaj, hranu i prezivljavanje u zimskim mesecima, narocito jer ih nema puno i grad bi sigurno pronasao neka dodatna sredstva za to. Nazalost to je ogroman problem danas i vecini gradova sveta. Otudjenje, nehumanost i totalna empatija prema drugim ljudima.
  • Tihi Boban

    09.02.2023 10:05
    @ Zorndou
    Nažalost vidi se da ne znate o čemu pričate i da nemate iskustva ni u radu ni u kontaktu sa tim ljudima. Niko od njih ne bira da bude na ulici ako ima bilo kakvu alternativu. Takođe ne znam o kojim domovima pričate, ali Novi Sad nema kapaciteta da smesti ni 10% osoba u situaciji beskućništva u svratišta i privremene smeštaje. Da ne pričamo pored toga da postoji ogroman problem za sve njih da pre svega dobiju isprave bez adrese stalnog boravišta, a samim tim i da na bilo koji način uđu u sistem, dobiju zdravstvenu zaštitu, posao i uslove za dostojanstven život. Dalje, narodne kuhinje u Novom Sadu hrane te ljude hranom koja je bedne kalorijske vrednost i bukvalno nedostojna čoveka. Bukvalno treba da budemo ponosni na organizacije kakva je Kuhinja solidarnosti i ljude koji se zalažu, cimaju i žrtvuju da niko od naših sugrađana barem ne bude gladan. O tome da im je potrebno psihijatrijsko lečenje nemam šta da kažem osim da treba da vas bude sramota. Zato vas molim, pre nego što odvalite ovakvu glupost malo stavite prst na čelo i uključite barem trunčicu empatije i mrvicu dostojanstva.
  • Komšija

    09.02.2023 10:01
    Bez krova nad glavom
    Mnoge porodice su isterane od izvršitelja na ulicu i ostale bez krova nad glavom jer im je to bio jedini dom. Interesuje me zašto se grad ne uključi u ta izvršenja i obezbedi smeštaj socijalni za takve slučajeve ,ne može biti da ne znaju kada je sve transparetno ,mislim da li grad ima socijalni program u ovakvim slučajevima zbrinjavanja bar krova nad glavom.
  • Mr. No

    09.02.2023 09:47
    Kuda plovi ovaj brod
    Što neko reče, tražili smo demokratiju, a dobili truli (najgori, bestidni) kapitalizam.
  • Zorndou

    09.02.2023 09:34
    Mnogi ljudi ostanu bez doma, ali ih nagon za preživljavanjem vodi ka tome da spavaju na toplom, da imaju obrok... Dok većina ljudi koji se daju zateći na ulici, budu odvedeni u dom, okupani, nahranjeni, ali samoinicijativno opet odlaze na ulicu. Tim ljudima je, između ostalog, neophodna mera psihijatrijskog veštačenja i lečenja. Oni to mahom ne dobijaju, jer je pored njih samih i društvo diglo ruke od njih... Tužno svakako.
  • Rale

    09.02.2023 09:32
    Rale
    Sramota grada i svih nas! Postati beskucnjik pored toliko zgrada i bogatstva koje Srbija ima je zaista Sramota! Zar nemoze drzava da odvoji neke manje stanove i da nema beskucnjika i siromasnih?! Svakom se moze desiti iz raznih razloga da postane beskucnjik siromasan...ali sistem nesme nikom dozvoliti da ostane bez krova nad glavom i zdravstvene nege!!!
  • vidoja

    09.02.2023 09:25
    tuga
    U vreme SFRJ , beskućnike sam viđao samo u filmovima ( na primer Povratak u budućnost i drugi ) a sad je američka stvarnost stigla (odavno ) i u naše gradove...tuga.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna